Játékfejlesztés 2.

2012.05.18. 16:39 | szekelyroland | Szólj hozzá!

A tegnap kitűzött cél sikerült, W-A-S-D billentyűkkel lehet irányítani a kockát.. A zuhanási sebbességét a W-S párossal, az oldalirányú (x tengely) pozícióját pedig az A-D gombokkal lehet szabályozni. Az ilyen, futásidőben kiadott billentyűparancsokhoz a kbhit() függvény volt a segítségemre, amit mindjárt picit magyarázok is.

Az alap gondolat, hogy egy while ciklus fusson addig, amíg mondjuk a q gombot meg nem nyomjuk. Jelen példánkban a testnek van induló sebessége, de akár megcsinálhatnám úgy, hogy szépen azt is én indítsam, ez már csak játék a beállításokkal. Időközben beugrott, hogy viszonylag milyen egyszerűen lehetne, egy kis autót a pályán vezetni, bár hozzáteszem, hogy jelen példában az ütközésvizsgálat még igen csak kezdetleges. 

A kódrészlet: 

char c='h';
int x1=0,x2=50,y1=0,y2=50,s=20;
while(c!='q')
{
rectangle(0,0,620,610); //az alap pálya
rectangle(x1,y1,x2,y2); //maga a mozgó test
delay(150);

y1+=s;

/*a deklarációnál beállított sebesség az alapadat, ezt tudjuk később a kbhit segítségével módosítani*/

y2+=s;
if(kbhit())
c=getch();

/*és itt jön ami még nem volt, a kbhit() mely nem állítja meg a ciklus futását, egyszerűen csak a háttérben garázdálkodik, és billentyűnyomásra végrehajtja az értékadást*/

 

if(c=='d')
{
x1+=10;
x2+=10;
c='0';

/*adnunk kell egy semleges értéket, különben úgy érzi, mintha folyamatosan nyomnánk a gombot (bent marad az érték a c változóban, és állandóan teljesül a feltétel*/


}
if(c=='a')
{
x1-=10;
x2-=10;
c='0';
}
if(c=='w')
{
s+=10;
c='0';
}
if(c=='s')
{
s-=10;
c='0';
}
if(y2>=600) s*=-1;
cleardevice();
}

A rectangle() és a többi függvény a graphics.h headerfájl függvényei, gugli könnyen segít rátalálni. Egyelőre ez csak egy demózása annak, hogyan fog a végleges irányítás kialakulni, vagy nem, mivel meglehetősen összeakasztottam a bajszom az objektumorientált elvekkel, és a papíralapú ábrám összetépésre lett ítélve.. 


Többet ilyet nem kérek, de most az egyszer igen, szóval lájkold a bejegyzést, ha hasznosnak, vagy érdekesnek találtad, és kíváncsi vagy a folytatásra!


Erre azért van szükség, hogy lássam, van e érdeklődő a témára... 

 

Címkék: tetris rolcsi programot ír

A bejegyzés trackback címe:

https://rolcsika.blog.hu/api/trackback/id/tr824524351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása