Játékfejlesztés 3.

2012.05.20. 17:59 | szekelyroland | Szólj hozzá!

Újra jelentkezem, még mindig nem adtam fel :)

Illetve mára feladtam, legalábbis most nagyon úgy érzem, hogy elvesztem a saját kis gondolataimban.. A program, minél előrébb halad, a felmerülő problémák, és bonyolultsági fokuk annál nagyobb. Jelenleg az ütközésvizsgálattal szenvedek, lehet igaza volt anno az egyetemi tanáraimnak abban, hogy először érdemes energiát fektetni egy szép, nagy ábrába, ahol megjelenik minden létező esemény. Így, hogy menet közben jönnek elő, folyamatos meglepetéseket okozva, kezdek rájönni, mennyi mindent nem tanultunk meg anno az "iskolapadban". Ami leginkább fájó pont, hogy a jelenlegi "program" egyáltalán nem oop szemlélet szerint készült, azt nem is tudom, hogyan, miként fogom megvalósítani, mivel a hozzá való könyvek eszméletlen elvontak. Semmi gyakorlatias megközelítés nincs bennük, az alapfogalmakra meg senki se kíváncsi. A végeredményt szeretném látni, példákon keresztül magyarázva, de nem nagyon van ilyen (legalábbis a birtokomban). Érdekes, hogy néhány ciklus, meg feltételek segítségével micsoda dolgokat lehet létrehozni, bár jobban belegondolva talán ez a szépsége az egésznek. 

Ebbe a bejegyzésbe nem illesztek kódot, a múltkori 10-15 soros érdemi kódból lett egy 190soros, jelenleg a _rajzolo() függvényt pofozom. Annyit már tud, hogy ha a pálya aljára érkezik a négyzet, ott marad, jön a következő, ami ha létező négyzet tetejére ér, ottmarad, és jön az újabb.. Az oldalirányú ütközésekbe viszont most rendesen sikerült belekeverednem, szóval azt hiszem néhány óra szellőztetésre van szükségem, hogy átgondoljam, hogyan kéne azt megvalósítani. Reméljük nem árok úgy mint hétvégén, hogy a jól sikerült esti kikapcsolódásnak köszönhetően egy az egybe elfelejtettem amit megálmodtam :D

A forráskódot nem pucoltam ki, minden úgy van bent, ahogy a post megírása előtt lezárult, de azért csatoltam, hátha valakinek támad hozzáfűzni valója, szívesen veszem, akár itt kommentben, vagy twitteren, vagy akárhol :D

Update: most jutott eszembe, alkalmaztam azt, amiről mindig minden tanár azt mondta: "TILOS", "Halálos bűn" stb stb.. szóval ha figyelmesen nézitek, van egy goto sor a kódban, lehet megszüntetem, mert hallom ahogy a sátán hegyezi a dárdáját (vagy mi a fene az, amivel a hátsómat akarja felszabályozni...) Szóval azért egyelőre elnézést, valószínű nem marad ott sokáig

A fájlok:
http://szekelyroland.atw.hu/tetris/tetris.cpp
http://szekelyroland.atw.hu/tetris/tetris.exe

Aki most csatlakozik be, a régebbi postokat a tetris címke alatt találja..

Címkék: tetris c++ rolcsi programot ír

A bejegyzés trackback címe:

https://rolcsika.blog.hu/api/trackback/id/tr534527779

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása